Bij deze verrichting mag gebruik gemaakt worden van de gehele rijbaanbreedte, c.q. kruisingsvlak en ook eventueel aanwezige parkeerhavens/-stroken.

* Allereerst kijk je of je wel kan en mag keren. Kijk dus naar de ruimte en verkeersborden;
* Zoals ook bij andere bijzondere verrichtingen, stop je langs de trottoirband op 15 cm afstand aan de rechterzijde. Het stoppen doe je door van te voren al in je spiegels te kijken (binnenspiegel-voren-rechterbuitenspiegel-over rechterschouder en dan je richtingaanwijzer naar rechts aan doen);
* Nadat je gestopt bent, zet je de auto in zijn 1e versnelling;
* Dan kijk je als volgt om je heen, binnenspiegel-naar voren-linkerbuitenspiegel-over je linkerschouder-rechterbuitenspiegel en over je rechterschouder;
* Als er geen verkeer aankomt rijd je een paar meter recht vooruit, alles met slippende koppeling, zo kun je stapvoets rijden;
* Ondertussen blijf je om je heen kijken om te controleren of er verkeer aankomt, doe dit zo vaak mogelijk. Dit kijken doe je als volgt, binnenspiegel-naar voren-linkerbuitenspiegel-linkerschouder-rechterbuitenspiegel-rechterschouder;
* Vervolgens stuur je vlot naar links en maximaal. Je auto moet in één draai gekeerd worden. Nooit droogsturen!;
* Bij het wegrijden nog even in je linkerbuitenspiegel en over je linkerschouder kijken. Er kan altijd nog een weggebruiker je voorbij willen.
* Als laatste de nacontrole toepassen binnenspiegel-rechterbuitenspiegel-linkerbuitenspiegel.

Keren d.m.v. halve draai